6 vinkkiä koulutusmarkkinointiin

Millaista arvoa juuri teidän koulutukseen osallistuminen tuo kouluttautujalle? Selkeä ja informatiivinen koulutusesittely herättää koulutusta etsivän kiinnostuksen tehokkaasti, mutta miten inspiroit ja viestit jokaisen kouluttautujan tärkeydestä.

1. Selkeä ja jäsennelty esittelyteksti ⭐

Kävijä viihtyy sivulla yleensä pidempään, jos ensisilmäys antaa hänelle selkeän kuvan sisällöstä. Suosi jäsenneltyä, kohderyhmälle suunnattua ja helppolukuista esittelytekstiä koulutuksiin. Pidä nämä asiat mielessä kirjoittaessa koulutusesittelyä:

• Keksi kuvaava ja mielenkiintoinen otsikko. Älä kikkaile otsikoilla, vaan sisällytä siihen koulutuksen näkökulmasta esimerkiksi tärkeä avainsana. Pohdi myös, mikä tekee koulutuksestasi ainutlaatuisen ja kirjoita se otsikkoon!
  • Jäsennä teksti. Tee heti selväksi, mitä aihetta koulutus käsittelee. Vältä monimutkaisia lauserakenteita ja korulauseita. koulutus.fissä koulutuksesta kertominen on helppoa, sillä teksti jäsentyy kuin itsestään "valmiiden" väliotsikoiden (kohderyhmä, kustannukset jne.) alle. Emme voi tarpeeksi muistuttaa bullet-listojen suosimisesta - niiden avulla kävijä löytää tiedon nopeasti tekstiä silmäillen.
  • Kirjoita esittely kouluttautujan vinkkelistä. Pohdi, mikä on olennaista ja ajankohtaista tietoa, mitä suurin osa koulutusta etsivistä haluaa tietää. Tästä löydät lisää vinkkejä täältä.
2. Kuvan merkitys ⭐

Käytä laadukkaita, korkean resoluution kuvia. Valitse kuva, joka edustaa brändiäsi ja tukee koulutusorganisaationne mielikuvaa. koulutus.fissä käytetään kuvakokoa 940 x 335. Se täyttää tekstikentän ja näyttää hyvältä myös mobiilissa.

3. Videosta lisätietoa ⭐

Videolla pystyy antamaan yksityiskohtaista tietoa koulutuksesta, koulutusorganisaatiosta tai kokemuksista koulutukseen osallistumisesta. Jos koulutusta etsivä on ostopolkunsa ensi vaiheissa, tarkemmat lisätiedot voivat olla tarpeen.

4. Palautteen saaminen ⭐

Asiakaskokemusten ja tässä tapauksessa kouluttautujien palautteen jakaminen esittelyssä antaa luotettavaa kuvaa kouluttajasta sekä asiakastyytyväisyydestä. Arviointityökalun asentamisesta koulutus.fissä voit lukea lisää täältä.

5. Lisänäkyvyys ⭐

Tarjoamme monipuolisia lisänäkyvyyspalveluita, joilla kasvatat markkinointiarvoanne ja huolehdit näkyvyydestänne kohdeyleisölle. Kouluttajilla on erilaisia tavoitteita ja markkinoinnin työkaluja näkyvyyden kasvattamiseen brändiviestinnän näkökulmasta. Etenkin toistuvina hakuaikoina on fiksua satsata lisänäkyvyyteen ja muistuttaa koulutusta etsiviä omasta tarjonnastaan. Kiinnostuitko?

6. Nopea vastausalttius ⭐

Koulutusta etsivän yhteydenottopyyntön kannattaa vastata ripeästi, sillä se viestii myös kouluttajan mielenkiinnosta ja ajasta potentiaaliseen "asiakkaaseen". Viesti toiminnallanne, että jokainen kouluttautuja on tärkeä!