Suoramarkkinointikirjeen laatiminen – parhaat vinkkimme

Oletko varannut tai haluaisitko varata suoramarkkinointikirjeen koulutus.fi:ltä? Mahtavaa! Kokosimme tähän artikkeliin vinkkejä kohdennetun lähetyksen laatimiseen – aina hyvän lähetysotsikon piirteistä siihen, miten ja milloin toimitat aineiston meille.

Lähetysotsikko – ensimmäinen asia, jonka vastaanottaja näkee

Suosittelemme, että lähetysotsikko on välilyönteineen enintään 50 merkkiä pitkä. Koska vastaanottaja näkee otsikon ensimmäisenä postilaatikossaan, sen tulee herättää kiinnostus ja houkutella avaamaan viesti. Otsikon tulee olla selkeä ja informatiivinen, jotta vastaanottaja ymmärtää heti, mistä viestissä on kyse ja miksi se on hänelle relevantti.

Kirjeen tekstisisältö – parhaat vinkit kirjoittamiseen

Kirjeen leipätekstin suosituspituus on 600–1200 merkkiä välilyönteineen ja linkkeineen. Aloita teksti selkeällä ja ytimekkäällä otsikolla, joka houkuttelee vastaanottajat jatkamaan tekstin lukemista. Jatka viestiä kertomalla esimerkiksi siitä, mitä koulutus antaa osallistujilleen ja mikä erottaa teidät muista kouluttajista. Jos teillä on alkamassa koulutus, kohdennettu suoramarkkinointikirje on oiva kanava sen markkinoimiseen!

Jos huomaat, että tekstiä alkaa kertyä liikaa, jaottele sitä lyhyempiin kappaleisiin ja hyödynnä luetteloita. Muista kuitenkin, ettei sähköpostissa tarvitse kertoa kaikkea – riittää, että se herättää kiinnostusta ja houkuttelee vastaanottajat klikkaamaan itsensä eteenpäin.

Esimerkkejä suoramarkkinointikirjeistä

Uutiskirjemainos esimerkkikuvat koulutus.fi

Linkit – mitä on tärkeää ottaa huomioon?

Suositeltu linkkimäärä on 3–7 linkkiä. Linkitä kirjeestä vain sen sisällön kannalta relevanteille sivuille. Suosittelemme ensisijaisesti linkittämään kirjeestä koulutus.fi:n esittelyihinne, mutta voitte valita linkityskohteet itse. Muista lähettää meille kaikki haluamasi linkit, sillä sinä tiedät parhaiten, mihin haluat ohjata vastaanottajat. Muista myös merkitä tekstiin ne kohdat, joihin haluat sisällyttää linkin. Linkkejä voi upottaa tekstiin tai lisätä erillisinä CTA-painikkeina.

Kuva – miten se kannattaa valita?

Kuvan leveyden tulee olla 580 px. Korkeuden voit päättää itse, mutta suosittelemme 200–330 px korkeutta. Suosittelemme käyttämään kirjeessä 1–2 kuvaa, mutta voit halutessasi käyttää useampaakin. Voit myös lisätä kuvaan logon. Käytä laadukkaita kuvia, joissa on hyvä valotus ja selkeät värit. Valitse kuvia, jotka kuvastavat kohderyhmäänne ja luovat uskottavan vaikutelman. Jos vain mahdollista, käytä oman kuvapankkinne kuvia.

Kunnioita materiaalien deadlinea

Kun lähetämme sinulle aineisto-ohjeen, annamme deadlinen materiaalien toimittamiselle. Toimitathan aineiston ajoissa, jotta aikaa jää vielä mahdollisten muutosten tekemiselle. Hyväksytämme kirjeen sinulla vielä ennen sen ajastamista valitsemallesi ajankohdalle.

Pidä siis otsikko houkuttelevana, viesti informatiivisena ja valitse kuvat, jotka tukevat viestisi merkitystä. Äläkä epäröi kysyä meiltä, jos jokin mietityttää. Autamme aina mielellämme!

Tutustu palveluun tarkemmin täällä.