Näin koostat bannerimainoksen – hyödynnä parhaat vinkkimme

Oletko varannut banneri- tai panoraamabannerimainoksen koulutus.fi:stä? Mahtavaa! Kokosimme tähän artikkeliin vinkit, joiden avulla saat parhaat edellytykset bannerimainoksen koostamiseen.

Teksti – mitä tulee ottaa huomioon?

Koska bannerissa ei ole paljoa pinta-alaa, suosittelemme rajaamaan käytettyä tekstimäärää ja viestimään selkeästi, mitä olette tarjoamassa. Bannerissa voi olla esimerkiksi koulutuksen nimi otsikkona ja lyhyt, innostava kuvaus siitä, miten osallistuja hyötyy koulutuksesta. Lisää mainokseen myös selkeä CTA-kehote, joka houkuttelee potentiaalisia osallistujia klikkaamaan mainosta. Muista käyttää riittävän suurta fonttikokoa, jotta teksti on helposti luettavissa.

Esimerkkejä bannereista

Banneri esimerkkikuvat koulutus

Bannerin koko on 300 x 250 px.

Panoraamabanneri on kooltaan suurempi, joten siinä on enemmän tilaa tekstille. Voit esimerkiksi nostaa mainoksessa useampaa eri koulutusta tai sisällyttää siihen enemmän informaatiota. Suosittelemme kuitenkin välttämään liiallista tekstin määrää, jotta mainoksen ydinviesti erottuu selkeästi ja houkuttelee potentiaalisia osallistujia klikkaamaan.

Esimerkkejä panoraamabannereista

Panoraamabanneri esimerkkikuvat koulutus

Panoraamabanneria varten on toimitettava kolme erikokoista banneria eri laitteita varten: desktop 980 x 240 px, mobiili 320 x 100 px ja tabletti 728 x 90 px. Kannattaa huomioida mobiiliversion huomattavasti pienempi koko ja miettiä onko tekstiä tarpeen lyhentää ja fonttikokoa suurentaa.

Kuva – miten se kannattaa valita?

Voit valita yhden kuvan, johon lisäät tekstiä ja logon tai vaihtoehtoisesti voit käyttää useampia kuvia, jos mainos on animoitu. Tärkeintä on valita kuva, joka sopii aiheeseen, herättää huomion ja tukee mainoksesi viestiä. Jos mainostat terveydenhuollon koulutusta, kuva terveydenhuollon ammattilaisesta sopii mainiosti. Kuvat ihmisistä toimivat yleensä parhaiten, koska ihmiset vetävät puoleensa toisia ihmisiä.

Plussaa on, jos voitte hyödyntää omia kuvia toiminnastanne.

Staattinen vai animoitu – mikä toimii parhaiten?

Testaa, testaa ja testaa! Tämä on paras vinkkimme. Lähetä meille useampi eri banneri tai sekä staattinen että animoitu versio bannerista – testaamme mielellämme, mikä mainoksista toimii parhaiten. Voit kokeilla esimerkiksi vilkkuvaa "Lue lisää" -painiketta tai vaihtuvia kuvia ja tekstejä staattisen mainoksen lisäksi. Voimme helposti tarkistaa, millainen mainos tuottaa parhaat tulokset! Muista käyttää harkintaa siinä, paljonko liikkuvia elementtejä sisällytät mainokseen.

Muista yhtenäinen ilme

Jos aiot mainostaa useampana kuukautena peräkkäin, suosittelemme päivittämään mainoksen materiaaleja säännöllisesti. Tämä ei tarkoita, että kaikki tulisi tehdä uusiksi, vaan voit säilyttää saman mallin ja muokata esimerkiksi tekstin sanomaa, sanamuotoja tai kuvaa. Vaihda banneriesi muotoilua, testaa erilaisten versioiden toimivuutta ja saavuta parhaat tulokset.

Varmista myös, että bannerisi noudattavat yhtenäistä ilmettä, jotta kohderyhmä tunnistaa ne helposti. Luo johdonmukainen polku banneriasi klikkaaville hyödyntämällä mainoksessa samaa tyyliä kuin sivustolla, johon mainos linkittää. Käytä omaa, tunnistettavaa brändi-ilmettänne ja varmista, että kohdesivu tukee bannerisi viestiä.

Kunnioita materiaalien deadlinea

Kun lähetämme sinulle aineisto-ohjeen, annamme deadlinen materiaalien toimittamiselle. Toimitathan aineiston ajoissa, jotta aikaa jää vielä mahdollisten muutosten tekemiselle. Hyväksytämme mainoksen sinulla vielä ennen sen ajastamista, mikäli aineistoon on tehty muutoksia.

Pidä siis mainos selkeänä ja suunnittele tarkkaan, minkä viestin haluat sillä välittää. Äläkä epäröi kysyä meiltä, jos jokin mietityttää. Autamme aina mielellämme!

Tutustu palveluun lisää täällä.