Meet the Team: Linda – Digital Content Specialist

 

Meet the Team -sarjamme esittelee huikeaa tiimiämme, jota yhdistää palo jatkuvaan itsensä kehittämiseen.

Tiimiläisemme työskentelevät Keystone Education Groupilla. Suomessa ylläpidämme ja kehitämme koulutus.fi- ja studentum.fi-hakukonesivustoja sekä huolehdimme sivustojen asiakaskunnasta ja heidän tarpeistaan koulutus- ja hakijamarkkinoinnissa. Autamme organisaatioita ja oppilaitoksia tavoittamaan koulutusta etsivät.

Tutustu nyt digitaalisen sisällön asiantuntijaamme Lindaan! ✨

Miten päädyit töihin koulutus.fi:lle?

Etsin loppuvaiheen korkeakouluopiskelijana työharjoittelupaikkaa ja huomasin koulutus.fi:n ilmoituksen vapaasta harjoittelupaikasta oman oppilaitokseni työnhakuportaalin kautta.

koulutus.fi:n ilmoitus vetosi minuun, sillä ilmoituksen mukaan harjoittelijat pääsevät mukaan monelaisiin viestinnän tehtäviin verkkojulkaisuista messutapahtumiin. Ilokseni mahdollisuutta työharjoitteluun ja myöhemmin työsuhteen jatkumiseen tarjottiin minulle.

Minkälaisia työtehtäväsi ovat?

Tehtäviini kuuluu sisällöntuotantoa, digimarkkinointia sekä tapahtumanjärjestämistä koulutus.fi:n ja studentum.fi:n palveluiden parissa. Työviikkojen sisällöt ovat tyypillisesti monipuolisia, sillä kalenterivuoteen mahtuu useita ajankohtaisia projekteja.

Miten autat koulutus.fi:n asiakkaita?

Työ koulutusviestinnän ja -markkinoinnin parissa on erittäin asiakas- ja käyttäjälähtöistä. Olipa kyse koulutusjulkaisusta tai uutiskirjeestä, tavoitteena kaikessa tekemisessä on auttaa koulutuksen järjestäjiä ja koulutusta etsiviä löytämään toisensa mahdollisimman helposti.

Mikä on parasta työssäsi?

Parasta työssäni on viestintäalan monipuolisuus ja koulutusalan samastuttavuus. Palaute siitä, että olemme onnistuneet auttamaan käyttäjiltämme tai vaikkapa lukiolaisia eteenpäin koulutuspoluillaan muistuttaa työn merkityksellisyydestä. Parasta on myös yhteistyö ja välillä uusienkin projektien kokeilu asiakkaidemme kanssa.

Mitä vinkkejä antaisit koulutusmarkkinointiin?

Oman kohderyhmän tunnistaminen ja tunteminen on mielestäni hyvä lähtökohta koulutusmarkkinoinnille. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin ja miettiä, missä kanavissa ja millaisilla viesteillä tavoitamme heidät parhaiten.

 

Linda Leinonen Leinonen työskentelee Keystone Education Groupilla digitaalisen sisällön asiantuntijana sekä Roadshow'n koordinaattorina. ✨

Salla-Sofia Lahti

Digital Marketing Specialist