MBA-stipendiyhteistyö huipentui tänäkin syksynä stipendiaatin valintaan

Olemme jo kolmen vuoden ajan tehneet Aalto Executive Educationin kanssa yhteistyötä, jolla halutaan mahdollistaa arvostettuun Aalto MBA for Executives -ohjelmaan osallistuminen henkilölle, joka tavoittelee työnsä kautta laajempaa yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja jolla ei ole mahdollisuutta rahoittaa tutkintoa itse.

MBA-stipendi kattaa Aalto MBA for Executives -ohjelmaan osallistumisen ja materiaalit. Aalto MBA for Executives on käänteentekevä liikkeenjohdon ohjelma kokeneille asiantuntijoille ja johtajille, jotka haluavat laajentaa urakehitysmahdollisuuksiaan ja kehittyä innovatiivisina ja vastuullisina johtajina.

Vuoden 2023 MBA-stipendi myönnettiin nyt lokakuussa Suomen lastenkulttuurikeskusten liiton Taidetestaajat-kulttuurikasvatusohjelman päällikkönä työskentelevälle Joonas Keskiselle.

Hakijat käyvät läpi tiukan seulan

Stipendiprosessi huipentuu vuosittain MBA-stipendiaatin valintaan, mutta takana on loppukeväästä alkanut tapahtumasarja. Ensin hakijat täyttävät koulutus.fi:ssä hakemuksen, jossa he kertovat itsestään ja perustelevat motivaatiotaan.

Hakemusten perusteella seuraavaan vaiheeseen etenee kourallinen hakijoita, jotka täydentävät hakemustaan kesän aikana osana Aalto EE:n virallista hakuprosessia. Tästä ryhmästä karsitaan finalistit. Lopuksi stipenditoimikunta haastattelee heidät ja valitsee stipendiaatin.

Tämän vuoden stipenditoimikuntaan kuuluivat Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston elämänlaajuisen oppimisen johtaja Tom Lindholm, Aalto EE:n tutkinto-ohjelmista vastaava johtaja Kerttu Kuokkanen, Aalto MBA:n ohjelmajohtaja Anne Nylund, vuoden 2021 MBA-stipendin saanut Matleena Aarikallio sekä koulutus.fi-sivustoa edustavat Keystone Education Group Oy:n toimitusjohtaja Max Lundberg ja allekirjoittanut, viestintäpäällikkö Emma Niemi.

Upeita tarinoita ja persoonia

MBA-stipendiä hakee vuosittain toistasataa hakijaa, joista osa onnistuu tekemään hakemuksellaan välittömän vaikutuksen. Heillä on paitsi oivat edellytykset hypätä MBA-opintoihin, myös henkilökohtaista reflektiokykyä ja “sitä jotakin”, mikä erottaa heidät muista.

Aalto MBA for Executives -ohjelmaa suorittaessaan osallistujat käyvät läpi melkoisen henkilökohtaisen matkan. Osana stipendiyhteistyötä seuraamme stipendiaattien matkaa aina stipendivalinnasta opintojen päättymiseen asti. Tuoreen stipendiaatin Joonas Keskisen taustasta ja ajatuksista voit lukea lisää täällä

Keskistä sekä aiempien vuosien stipendiaatteja Matleena Aarikalliota ja Kaisa Kannukselaa yhdistää ainakin kaksi asiaa: pyrkimys yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen sekä usko omiin arvoihin. On ollut valtavan hienoa päästä tutustumaan heihin ja seurata sivusta, kuinka innostuneina he ovat sukeltaneet kokemukseen.

Emma Niemi

Communications Manager