koulutus.fi on mukana EK:n kampanjassa

Me, jos kuka, olemme koulutuksen merkityksellisyyden puolestapuhujia. Olemme toimineet yli 10 vuotta Suomessa rakentaen koulutus.fi -sivustoja sisällöiltään ja ympäristöltään sellaiseksi, jonka olemme uskoneet olleen kiinnostavia sekä kouluttautujille että kumppaneille ja yrityksille, jotka haluavat olla mukana rakentamassa entistä parempaa työelämää.

Meidän tavoitteemme ovat toteutuneet! Olemme Suomen suurin koulutusalan verkkopalvelu. Me emme olisi tässä onnistuneet ilman erityisen osaavia ja luotettavia kumppaneitamme. Meillä on yli 140 koulutusalan toimijaa ja yritystä, jotka palvelevat laajasti koulutuksista ja kursseista kiinnostuneita yrityksiä ja yksilöitä.

Yhteistyökumppanuudet tuovat lisäarvoa kaikille osapuolille. Olemme lähteneet innolla mukaan Elinkeinoelämän Keskusliitto EK:n kampanjaan ”Ihmistä tarvitaan aina”. Kampanjan ytimenä on kertoa työn tekemisen merkityksellisyydestä yhteiskuntamme peruspilarina sekä yksilöistä, tekijöistä, ammattilaisista, joita tarvitaan useissa erilaisissa tehtävissä ja ammateissa. ”Mukana on laaja joukko toimialoja, yrityksiä, oppilaitoksia ja muita organisaatioita, jotka ovat mukana uudistamassa ammattiosaamista koskevaa viestintää ja nostamassa yhteiskunnalliseen keskusteluun ammattiosaamisen merkitystä yhteiskunnassa,” viestii johtava asiantuntija Mirja Hannula EK:sta.

On tärkeää muistaa myös se, että työuran aikana on mahdollisuus terävöittää omaa osaamistaan hankkimalla lisäkoulutusta, laajentamalla näkemystään uuden äärellä vaikkapa valitsemalla erityisen kurssin tai vaihtaa kokonaan toiselle alalle. Työelämä muuttuu, yritysten tarpeet voivat muuttua, voi syntyä täysin uusia toimialoja, joihin tarvitaan uudenlaista osaamista. Hankittu ammattitaito on ja pysyy. Tekemällä ja oppimalla uusia asioita työpaikoilla ja koulutuksissa, varmasti pysyy mukana yhteisöissä ja kyydissä, joka joskus on kovin kovaakin. Vanhan päälle on hyvä rakentaa uutta!

Nostamme kampanjaa esille "vieraskynäkirjoituksella" koulutus.fi etusivulla sekä täällä kirjoituksella ja LinkedIn-nostolla yrityssivullamme ja muissa sosiaalisen median kanavissamme.

Yhteistyö tuottaa kaikille enemmän. On ilo olla mukana tärkeän asian äärellä.