Meet the Team: Salla-Sofia – Digital Marketing Specialist

 

Meet the Team -sarjamme esittelee studentum.fi:n ja koulutus.fi:n huikeita tekijöitä, joita kaikkia yhdistää palo jatkuvaan itsensä kehittämiseen.

Tiimiläisemme työskentelevät Keystone Education Groupilla. Suomessa ylläpidämme ja kehitämme studentum.fi- ja koulutus.fi-hakukonesivustoja sekä huolehdimme sivustojen asiakaskunnasta sekä heidän tarpeistaan ja hakija- ja koulutusmarkkinoinnista. Autamme organisaatioita ja oppilaitoksia tavoittamaan koulutusta etsivät.

Tutustu nyt digimarkkinoinnin spesialistiimme Salla-Sofiaan! ✨

Miten päädyit töihin koulutus.fi:lle?

Pääsin koulutus.fi:lle viiden kuukauden digimarkkinoinnin ja viestinnän harjoitteluun, minkä aikana tein mm. sivustopäivityksiä, simppeliä hakukoneoptimointia sekä muutamia mainoskampanjoita.

Harjoittelussa ajatukseni vahvistui markkinoinnin alalle työllistymisestä. Harkan jälkeen hain  koulutus.fi:lle töihin, ja täällä sitä ollaan oppimassa lisää digimarkkinoinnin mahdollisuuksista ja sen optimoinnista!

Minkälaisia työtehtäväsi ovat?

Työtehtäväni keskittyvät digitaaliseen markkinointiin sen laajassa kirjossaan. Yhtenä päivänä saatan edistää useaa eri projektia tai keskittyä esimerkiksi vain yhteen isoon mainoskampanjaan. Maksettu somemainonta on pitänyt minut viime aikoina kiireisenä. Lisäksi työstimme kesällä asiakkaillemme suunnattuja nettivisuja uuteen uskoon - sivut julkaistaan myöhemmin syksyllä!

Miten autat koulutus.fi:n asiakkaita?

Keskeisimpänä pyrin tuottamaan yksilöllisiä mainoskampanjoita, joissa korostuu asiakkaan digimarkkinoinnille asetetut tavoitteet. Työskentelyn taustalla on ajatus siitä, että autan asiakkaitamme tavoittamaan koulutusmarkkinoinnin kohderyhmät.

Mikä on parasta työssäsi?

Se, että saan joka päivä oppia jotakin uutta. Kun itse pääsee oikeasti etsimään ratkaisuja, ei voi muuta kuin oppia. Saan jatkuvasti etsiä tietoa itsenäisesti ja päivittää tietoisuuttani digimarkkinoinnin trendeistä ja digimarkkinointikanavien toimivuudesta.

Mikä on haastavinta työssäsi?

Laajan asiakaskuntamme ansiosta on välillä haastavaa tunnistaa erilaisia asiakastarpeita. Se, mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi kilpailijalla.

Mitä vinkkejä antaisit koulutusmarkkinointiin?

Kartoita markkinointitavoitteesi ensin itse tai yhdessä meidän kanssamme. Koulutusmarkkinoinnin tarkoitus on tukea brändinne näkyvyyttä erilaisilla alustoilla ja herättää kohderyhmässä kiinnostusta organisaatiotanne ja koulutuksianne kohtaan. Kannustan olemaan rohkea ja utelias kokeilemaan erilaisia markkinoinnin alustoja tunnettuuden kasvattamiseksi.

Suunnittele myös, milloin kohdeyleisön markkinoinnin tarve on erityisen keskeinen. Tällaisen kirjaaminen luonnistuu hyvin markkinoinnin vuosisuunnitelmaan tai ostajapersoonien piirteiden sekä segmentoinnin kartoitukseen.

 

Salla-Sofia Lahti työskentelee Keystone Education Groupilla digimarkkinoinnin asiantuntijana. ✨

Linda Pilvinen

Digital Marketing Specialist