Mikä on UpSkill-virtuaalitapahtuma? Lue Q&A

 

UpSkill on maaliskuussa 2021 järjestettävä osaamisen kehittämisen virtuaalitapahtuma, jolla halutaan innostaa uuden oppimiseen ja tuoda esiin erilaisia koulutusmahdollisuuksia. Virtuaalimaailmassa toteutettavan tapahtuman keskiössä ovat osaamisen kehittäminen ja koulutusratkaisut ja -palvelut.

Järjestimme keskiviikkona 13.1. webinaarin, jossa esittelimme virtuaalitapahtuman tarkoitusta, kohderyhmää ja messualustaa. Kävimme läpi myös tapahtuman tarjoamia mahdollisuuksia näytteilleasettajille eli koulutusalan toimijoille. Kokosimme webinaarissa esitetyt kysymykset yhteen.

Kysymyksiä ja vastauksia UpSkill-virtuaalitapahtumasta

KYSYMYS: Voiko useampi henkilö olla ständillä yrityksestä ja palvella useaa asiakasta?

Kyllä voi. Näytteilleasettaja voi itse päättää messuedustajien määrän. Kaikille messuedustajille luodaan oma kontaktikortti. Kaikki edustajat näkyvät messuosastolla. Kontaktikortista ilmenee edustajan nimi, titteli ja halutessa sähköpostiosoite. Siitä näkee myös, onko messuedustaja online vai offline eli saatavissa live-keskusteluun vai kannattaako hänelle lähettää kysymys esimerkiksi sähköpostitse.

Yksi messuedustaja voi käyttää neljää aktiivista chat-keskustelua yhtäaikaisesti. Mikäli keskusteluita on yhtäaikaisesti tätä enemmän, yli jäävät keskustelijat päätyvät jonoon.

KYSYMYS: Saako näytteilleasettajat ständissä vierailleiden henkilöiden tiedot käyttöönsä, kuten esimerkiksi sähköpostitiedot. Eli jääkö se data meidän käyttöön?

Messuosaston hallintapaneeliin kertyy dataa mm. osaston kävijöistä, käydyistä chat-keskusteluista sekä klikeistä koulutuksiin tai muihin materiaaleihin. Data on näytteilleasettajan käytettävissä tapahtuman ajan ja myös jälkimarkkinointi on mahdollista markkinointiluvan antaneille.

KYSYMYS: Onko näyttää esimerkkiä ständin koulutustarjonnasta?

Koulutustarjonta listataan messuosastolle "Tarjonta"-napin taakse. Listaus voi näyttää esimerkiksi tältä:

KYSYMYS: Onko arviota kävijämääristä?

Tapahtuman kävijämäärää on vaikea arvioida, sillä UpSkill on ensimmäinen tälle kohderyhmälle järjestettävä täysin virtuaalinen messutapahtuma. Näemme kohderyhmässä suurta potentiaalia ja tavoitteenamme on 3000 kävijää.

KYSYMYS: Onko näytteilleasettajat teemoittain esillä vai kuinka?

Messuosastojen järjestely messuhalleihin selviää lähempänä tapahtumaa. Pyrkimyksemme on nimetä messuhallit teemoittain ja sijoittaa näytteilleasettajat halleihin niiden mukaan.

KYSYMYS: Miten videoyhteys toimii ständillä?

Messuedustaja voi halutessaan tiedustella messuvierailijalta chatissä, haluaako tämä aloittaa ääni- tai videopuhelun. Tämä tapahtuu chat-ikkunan kautta messualustan sisäisellä työkalulla. Videosoiton yhteydessä messuvierailijan näytöllä näkyy videosoiton symboli, ja videon alkaessa molempien näytölle ilmestyy videokuva. Messuvierailija ei voi aloittaa ääni- tai videopuhelua.

KYSYMYS: Mitä näytteilleasettajaksi mukaantulo vaatii?

Näytteilleasettajan tulee koota ja toimittaa koulutus.fi:lle messuosaston rakentamiseen tarvittavat materiaalit. Materiaalit ständiä varten kerätään erillisellä lomakkeella. Näytteilleasettaja voi käyttää jo olemassaolevaa materiaalia (esim. videot, ladattavat esitteet, mainosbannerit) tai laatia messuja varten uutta materiaalia. koulutus.fi rakentaa messuosastot materiaalien pohjalta.

Näytteilleasettajille on erittäin suositeltavaa osallistua myös koulutus.fi:n järjestämään käyttökoulutukseen, jossa käydään läpi hallintapaneelin toiminnallisuudet.

Messujen aikana näytteilleasettajan messuedustajat voivat olla ständillä haluamansa ajan ja chattailla vierailijoiden kanssa. Halutessaan näytteilleasettaja voi pitää ständillä myös livewebinaarin/webinaareja.

KYSYMYS: Paljonko messuhalleihin mahtuu näytteilleasettajia?

Näytteilleasettajien määrälle ei ole ylärajaa. Messuhalleja voidaan lisätä tarpeen mukaan. Yhteen messuhalliin mahtuu noin kymmenen messuosastoa riippuen osaston koosta.

KYSYMYS: Minkä niminen tämä messualusta on ja kenen omistama?

Alustan tuottaa Lansera/Virtual Recruitment Days ja se on räätälöity Educations Media Groupille.

KYSYMYS: Kertoisitteko vielä lisää Oppimisstudiosta ja sinne puhujaksi hakemisesta?

Oppimisstudio koostuu käytännössä kahdesta osasta: näytteilleasettajien webinaareista ja UpSkill OFFICIAL -puheenvuoroista, joita koulutus.fi on mukana järjestämässä. Puhujahaku avattiin loppuvuonna 2020 ja siitä voi lukea lisää täältä

 

Vilma-Riina Koppanen

Marketing manager