Arvoisa asiakkaamme, kumppanimme, yhteistyökumppanimme. Olemme yhdessä kasvaneet ja kehittäneet hakijamarkkinoinnin toimenpiteitä, ottaneet uusia työkaluja käyttöön sekä aktivoineet uusilla tapahtumilla ensimmäistä opiskelupaikkaansa etsiviä nuoria, työelämässä osaamisensa kehittämisestä kiinnostuneita ammattilaisia sekä yritysjohdon päättäjiä ja HR:n parissa työskenteleviä. Olemme saavuttaneet tavoitteita, kasvattaneet kiinnostusta potentiaaliseen kohderyhmäämme sekä tehneet tulosta yhteisen tavoitteemme saavuttamiseksi:
✨ ”Jotta jokainen löytäisi unelmiensa opiskelupaikan.
Jotta jokainen kokisi oman ammattitaitonsa kehittymisen.
Jotta jokainen työnantaja näkisi uutta osaamista henkilökuntansa parista.
Jotta asiakkaat saisivat parempaa tulosta.” ✨
Saavuttaaksemme yhteiset tavoitteemme, olemme vuoden aikana toteuttaneet useita eri toimenpiteitä. Näistä mainittakoon muutamia:
Alkuvuonna olemme tuottaneet koulutusbarometrin, joka toteutetaan joka vuosi. Se suuri yhteinen ponnistuksemme siihen, että saamme ajankohtaista tietoa sekä käyttäjien että kouluttajien toiminnasta osaamisen kehittämisen parissa, näkemyksiä sekä tietoa tulevista panostuksista. Tämän lisäksi meillä on arvokasta tietoa opiskelijoista mm. opiskelijabarometrista sekä amiskyselystä saatavan tiedon kautta. Meillä tehdään paljon töitä eri datan lähteistä saatujen tietojen perusteella, analysoimme tuloksia kehittääksemme edelleen palveluitamme ja saadaksemme parempia tuloksia teille. Meillä ei tieto perustu ”mutuun” vaan dataan ja sen hyödyntämiseen.
Tapahtumista voisin nostaa alkuvuoden kiinnostavampana tapahtumana Hae korkeakouluun! -digimessut, jotka järjestetään taas maaliskuussa 2023 digitaalisella alustallamme. Studentum Roadshow sekä Digi-Roadshow ovat todella merkittävä, vuosittain toteutettava fyysinen ja digitaalinen tapahtumapanostus lukiolaisille, joita haluamme auttaa opintojen pariin käymällä vuosittain mm. yli 40 lukiossa sekä järjestämällä mahdollisuuden osallistua digitaalisiin messuihin alustallamme, yhteistyössä kumppaniemme kanssa. Meidän tärkein tehtävämme on tässäkin auttaa nuoria löytämään se itselle ihan paras opiskelupaikka.
Syksyllä uudistimme oppilaitoksille sekä kouluttajille tarkoitetut sivumme, joista löytyy paljon tietoa siitä, miten voi paremmin tehdä hakijamarkkinointia, millaisia tapahtumia on tulossa ja miten eri työkaluja voi käyttää hyödyksi. Julkaisemme joka viikko 2–4 sisältöä sivuillemme, myös uudet kumppanimme saavat näkyvyyttä sekä artikkelin muodossa että nostoina LinkedIn-profiilissamme. Seuraajalukumme ovatkin kasvaneet ja meidän yksi tavoitteemme on saada kävijät kiinnostumaan monipuolisesta sisällöstämme pääsivuillamme sekä ammattilaiset löytämään laadukasta ja ajankohtaista sisältöä asiantuntijasivuiltamme ja saamaan uusia kiinnostuneita osaamisen kehittämisestä kiinnostuneita yhteisten sisältöjemme äärelle.
Olemme toteuttaneet GA4 webinaarin syksyllä ja tulemme varmasti tekemään webinaareja keväälläkin. Digitaalisen markkinoinnin ammattilaisina meidän on aina oltava edelläkävijöiden joukossa, kun tavoitellaan yhteistä menestystä ja kehitetään toimintoja asiakkaidemme hyväksi. Siksi olemme aktiivisesti kehittäneet mm. digitaalista alustaamme virtuaalisten tapahtumien järjestämisen mahdollistamiseksi. Meillä on esimerkkejä menestyksellisistä virtuaalitapahtumien toteutuksista, joista tuorein on asiakkaamme Suomen Yrittäjäopiston kanssamme järjestämä "Osaaminen ja hyvä kiertämään" -virtuaalitapahtuma. Fyysisen tapahtuman lisäksi tai pelkästään erikseen järjestettävä virtuaalinen tapahtuma on helppo ja suurta lisäarvoa tuottava, moderni tapa tavoitella kohderyhmää.
Syksyllä olemme lanseeranneet palveluvalikoimaamme uuden tuotteen, TikTokin. Toteutamme kampanjan avaimet käteen -periaatteella. Jo nyt varauksia on alkuvuoteen tullut mukavasti. Voisinkin todeta, että meillä kaikki palvelutuotteet tarjoavat eri kohderyhmille ja tavoitteet huomioiden kaivattuja tuloksia ja lisäbuustia myyntiin. Kokeneet asiakkuusvastaavamme osaavat todella hyvin auttaa parhaiden keinojen löytämiseksi.
Vuoden viimeisin rutistus meille oli Studia-messut marraskuussa. Olimme paikalla muiden alan toimijoiden kanssa vastaanottamassa yli 10 000 messukävijää. Tapahtuma oli todella antoisa ja saimme lavoillekin kumppaniemme kanssa toteutettua ohjelmaa. Lisäksi meillä oli oma VIP-tilaisuus Messukeskuksen auditoriossa, jossa kerroimme kuulumisia, jaoimme tietoa siitä, miten meillä dataa hyväksikäytetään, kävimme läpi hakija vuosikelloa, kuulimme ajatuksia siitä, kohtaavatko työelämän vaatimukset ja työntekijän osaamistaso sekä kävimme läpi HR-ammattilaisille tehdyn haastattelun, josta saimme ymmärrystä yritysten haasteista ja toimintatavoista, kun he pohtivat henkilöstön osaamisen kehittämistä. Tarjosimme myös hetken kahvitteluun sekä verkostoitumiseen. Ja huom! tulemme olemaan Studia-messuilla jälleen 2023 ja järjestämään VIP-tilaisuuden uudestaan.
✨ Suuri kiitos kaikille teille: kävijöillemme, seuraajillemme, asiakkaillemme, kumppaneillemme, yhteistyökumppaneille sekä tuleville kanssakulkijoillemme. Mitä tahansa mieleen tuleekaan nyt tai myöhemmin, mitä voisimme tehdä enemmän tai paremmin tai yhdessä uudella tavalla, pyydän olemaan yhteydessä keneen tahansa asiakkuusvastaavistamme tai allekirjoittaneeseen.
Hyvää tulevaa vuotta 2023! ✨