Konversiosta koulutettavaksi – yhteydenotot koulutusmarkkinoinnissa

Koulutusmaailma Digitaalinen markkinointi

 

Saat yhteydenotto- tai tarjouspyynnön potentiaaliselta koulutettavalta. Onko kalenterisi täynnä vai pystytkö ottamaan homman heti työn alle?

On tärkeää takoa, kun rauta on kuumaa. Aina ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tai voimavaroja vastata yhteydenottoon tai tarjouspyyntöön saman tien. Näissä tapauksissa automaattivastaus voi olla oiva apuri. Potentiaaliset kouluttautujat tai opiskelijat saavat heti vahvistuksen yhteydenotostaan ja voivat vakuuttua, että heidän kyselyynsä tullaan vastaamaan. Helpoiten toteutat tämän luomalla viestin, jossa ilmaiset kiitoksesi kiinnostuksesta ja kerrot, että henkilöön otetaan yhteyttä mahdollisimman pian.

 

Automaattivastauksen voimaa voi parantaa muutamalla helpolla tavalla

Persoonallisempaa otetta automaattivastaukseen

Yksi helpoimmista tavoista rakentaa potentiaalisen kouluttautujan luottamusta palveluitanne kohtaan on yksilöity ja persoonallinen automaattivastaus. Tutkimukset osoittavat, että sähköpostiviestien mukauttaminen lisää luottamusta lähettäjään ja lisää hankinnan todennäköisyyttä. Käyttämällä viestissä yhteyttä ottaneen henkilön nimeä ja sen koulutuksen nimeä, josta henkilö on kiinnostunut, pääsette hyvään alkuun henkilökohtaisella ostopolulla. Näin osoitat huomioineesi juuri tämän henkilön tarpeineen, mikä luo luottamusta ja uskollisuutta.

Korosta arviointeja ja referenssejä

Kukaan ei halua tehdä ostoksia sokkona. Haluamme tietää, mitä muut ajattelevat tuotteesta tai palvelusta ennen kuin ostamme sen. Sama koskee koulutusmaailmaa. Varmista siis, että hyödynnät aiempien osallistujien kokemuksia tarjonnastanne. Voit käyttää arviointeja, jotka on lisätty koulutuksiinne koulutus.fi:ssä tai studentum.fi:ssä. Tai ehkä omalla nettisivustollanne on referenssiosio, jonka voit näyttää. Osoittamalla, että muut ihmiset ovat olleet tyytyväisiä toimintaanne, voit vakuuttaa potentiaalisen tilaajan, opiskelijan tai osallistujan siitä, että olette oikea vaihtoehto.

Uskalla käyttää videota

Sano se videolla. Videon käytössä on se etu, että viesti tuntuu paitsi henkilökohtaiselta myös ammattimaiselta. Älä tee hommasta monimutkaista. Videon kuvaamiseen voi hyvin käyttää matkapuhelinta. Kunhan käytössäsi ei ole vanhaa Ericssonin kalikkaa, on puhelimessasi todennäköisesti tarpeeksi hyvä kamera lyhyen videon kuvaamiseen. Muista videolla ainakin kiittää kiinnostuksesta, kertoa lyhyesti palveluistanne ja sanoa, että palaat asiaan mahdollisimman pian.

 

CHECK LIST

  • Kontaktoi nopeasti

    Tuttu juttu. Nopeus on väistämättä tärkeimpiä asioita osallistujan tai opiskelijan saamisessa. Jopa 66 % käyttäjistämme kertoo odottavansa vastausta yhteydenottoonsa jo päivän sisällä.

  • Nosta luuri

    Moni käyttäjistämme arvostaa henkilökohtaista kontaktia ja asian reipasta hoitamista puhelimitse. Jos käyttäjä jättää numeronsa, soita ihmeessä.

  • Uskalla palata asiaan

    Vaikka käyttäjä ei palaisi asiaan, ei se tarkoita, että asia olisi mennyt pois päiväjärjestyksestä. Ole proaktiivinen!

 

 

 
Picture of Vilma-Riina Koppanen
Vilma-Riina Koppanen LinkedIn

Marketing manager